KIA EV 6 zostałą zaprezentowana światu w maju 2021 roku
samochody elektryczne

KIA EV6! spektakularne auto z Korei

W czerwcu premierę miało nowe dzieło południowokoreańskiego koncernu, KIA EV6. Jak to zwykle bywa, tak i w tym przypadku klienci będą mieli do wyboru kilka wariantów cenowych, różniących się od siebie wyposażeniem i parametrami. Miałem to szczęście, że w testowaniu przypadła mi wersja GT LINE, której osiągi (i nie tylko) mogą zwalić z nóg. Zapraszam do recenzji nowego auta!

Kia wprowadziła na rynek nowy model, który jest dostępny tylko jako samochód zasilany elektrycznie. EV6, to crossover, którym koreańczycy mają zamiar zawalczyć o serca użytkowników, także na starym kontynencie. W ramach akcji promocyjnej koncern zaprezentował auto objazdowe w najmocniejszej wersji obecnie dostępnej, która ma ponad 325 KM mocy i przyspiesza do setki w 5,4 s. Co więcej, ładuje się do 80 proc. w mniej niż 18 minut. Te wartości sprawiają, że samochód ma szansę zostać jednym z najpopularniejszych tego typu pojazdów w najbliższej przyszłości.

KIA EV6 – nowy elektryk prosto z Korei

Mamy tu do czynienia z samochodem łączącym cechy SUV-a i osobówki, a wszystko to okraszone zostało sportowym pazurem. Nadwozie prezentuje się bardzo zadziornie, a jednocześnie elegancko. Opływowe kształty naprawdę cieszą oko, widać że autorzy zainwestowali w wygląd. Uwagę zwracają bardzo ładne lampy i nowoczesne logo. Kontrowersje natomiast wzbudził tył pojazdu. Jedni go krytykują, inni są zachwyceni. Cóż, o gustach się nie dyskutuje. Mi się spodobał, jednak potrzebowałem czasu, żeby się z nim oswoić.

Złącze do ładowania znajduje się z tyłu po prawej stronie. Właściciel w zestawie otrzymuje specjalną wtyczkę, która po umieszczeniu w w gnieździe zamienia samochód w ogromnego POWERBOXA! Można z niej zasilić co tylko się nam podoba – np. pomóc komuś w trasie dotrzeć do najbliższej stacji ładowania. Maksymalne obciążenie na wyjściu wynosi 3,6 kW, więc naładowanie baterii innego samochodu do równowartości zasięgu 100 km zajmie nam około godziny.

Pod maską znajduje się niewielki bagażnik o pojemności od 20 l do 50 l w zależności od wersji. Klapa bagażnika z tyłu posiada przycisk automatycznego zamykania i otwierania. Dobrą wiadomością dla fanów wypadów za miasto z większym bagażem jest fakt, że auto posiada hak. I to nie od parady, bo może pociągnąć za sobą ładunek do 1600 kg! Wymiary samochodu dają do myślenia: długi na 4,68 m i szeroki na 2,9 m. To oznacza tylko jedno – bardzo dużo miejsca wewnątrz. Jak projektanci zagospodarowali tyle wolnej przestrzeni?

(Fot. Materiały prasowe/Kia)

KIA EV6 i jej wnętrze

Wnętrze od strony kierowcy prezentuje się bardzo elegancko. Za kierownicą umieszczono dwa ekrany, z których jeden wyświetla wszelkie dane dotyczące pojazdu, prędkości i zasięgu, a drugi pełni funkcję multimedialnego panelu sterującego autem. Poniżej znajduje się drugi panel, na którym znajdziemy funkcje radia i sterowanie klimatyzacją. Na kierownicy znajdziemy również wszelkie niezbędne do bezpiecznego zarządzania funkcjami samochodu przyciski. Z przodu samochodu nie zabrakło oczywiście portów USB.

Uwagę zwraca oświetlenie wewnętrzne, które jest bardzo jasne. Tę funkcję z pewnością docenimy, gdy przyjdzie nam szukać czegoś po ciemku. Z tyłu znajdziemy dużo miejsca i wygodną kanapę, którą w razie potrzeby można złożyć powiększając bagażnik. Składany podłokietnik między siedzeniami pełni także funkcję schowka i cupholdera. Całości dopełniają futurystyczne i wygodne zagłówki. Wszystko wygląda naprawdę ładnie, każdy detal został przemyślany.

Kia EV6
 (Fot. Materiały prasowe/Kia)

Ceny nowego elektryka na rynku polskim

Samochód jest dostępny w kilku wariantach. Pierwszy z nich to EV6 w wersji podstawowej z silnikiem o mocy 170 – 325 KM z napędem na tylną oś (RWD) lub obie osie (AWD). Deklarowany zasięg tego pojazdu wynosi 400 – 490 km. Na wyposażenie składa się między innymi wspomniany wyświetlacz, Kia Navi System z interfejsem Android Auto i Apple Car Play, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania oraz aktywny tempomat z funkcją „uczenia się” oraz asystent jazdy po autostradzie (HDA). Za ten wariant przyjdzie nam zapłacić od 179 900 PLN.

Kolejnym modelem jest EV6 Plus. Zasięg, moc oraz opcje napędu tak jak w niższym modelu, różnice są jednak w wyposażeniu auta. Do kluczowych elementów według producenta należą: podgrzewana kierownica i fotele przednie, skórzana tapicerka foteli z elektryczną regulacją oraz funkcją pamięci, ekologiczne materiały wykończeniowe wnętrza GEONIC, technologia V2X, bezprzewodowa ładowarka do telefonu o mocy 15 W, system monitorowania martwego pola (BSD), system jazdy po autostradzie HDA 2 i 20” felgi aluminiowe. W tym przypadku na rynku polskim należy liczyć się z ceną od 193 900 PLN.

EV6 GT Line. Ta wersja została rozszerzona o dodatkowe możliwości, takie jak inteligentne reflektory adaptacyjne lub wentylowane fotele przednie i podgrzewana tylna kanapa. Na życzenie klienta można też zamówić w wersji z lakierem metalizowanym, który upiększy nasze auto. Za te przyjemności należy liczyć się z wydatkiem nie mniejszym, niż 217 900 PLN.

Na koniec to, co tygryski lubią najbardziej: KIA EV6 GT. W tym wariancie otrzymamy wszystko co powyżej. Różnica jest jednak w mocy i osiągach. Napęd na obie osie (AWD) gwarantuje, że silnik o mocy 585 KM dosłownie wystrzeli samochód z miejsca. Ten model rozpędza się od 0 km/h do 100 km/h w 3,5 s. Z uwagi na olbrzymią moc, trzeba liczyć się z nieco gorszym zasięgiem. Producent deklaruje że oscyluje on w granicach 400 km (no chyba, że będziemy jechać meeeega ekonomicznie… sportowym autem). Sportowy charakter auta podkreślają 21 calowe aluminiowe felgi, sportowe fotele kubełkowe i elementy stylistyczne w kolorze neonowym-zielonym. Dodatkowym atutem są elektronicznie sterowane zawieszenie i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Zdecydowanie nie jest to samochód na każdą kieszeń – za sportową wersję trzeba będzie zapłacić przynajmniej 281 900 PLN.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *